#mediterràniament2013: Oops!

13.06.13 |ALEIX COSTA

Estrella Damm ha llençat, fa escassos dies, la campanya publicitària de cada estiu. Amb l’autologo #mediterràniament la marca de cervesa no ens porta res de nou. “Si agrada continuem així” deuen pensar. Bé, de fet, si cada any hem vist els spots haurem pogut veure que tots segueixen un estil. Hem pogut observar què volen dir-nos i com ho fan. Al llarg d’aquests anys i en cada una de les campanyes ens trobem elements remarcables. D’aquest any es podrien destacar els següents:

 Banda sonora La cançó és un dels trets característics de cada una de les campanyes d’estiu de la marca. Aquest any són els Love of lesbian els encarregats de posar la banda sonora. La cançó és fidel a l’estil de les anteriors però haver d’esperar fins al final de l’anunci per escoltar el tros que suposadament has de recordar no és gaire encertat.

Protagonistes concrets Joves de classe alta, físicament atractius i adaptats a les modes del moment. Aquest any toca lluir barba in i cabells a l’estil pijoafro.

La situació i l’entorn Un grup d’amics. Com cada estiu. Aigües molt transparents. Aquest any hem canviat el mar per una piscina rural. Cervesa molt present (lògic). Productes de la terra. La situació és feliç com l’entorn. Context idealitzat.

Cossos despullats M’agrada remarcar aquest aspecte perquè cada any ens hem trobat torsos nus. Estaven a la platja, feia calor, són joves,… És justificable. Aquest any al final de l’anunci també n’apareixen. Però entremig de l’spot podem veure dos cossos despullats corrent pel mig del bosc. Situació forçada. Què és aquesta imatge? Un anunci de colònia?

vlcsnap-2013-05-28-20h15m38s198mediterraneamente_estrelladamm_3

Petons El petó és una forma d’amor exquisita. Que surti a un anunci no és res nou però aquest cop ens trobem amb un petó entre dues noies. Perfecte. Cap problema. Faltaria més. I es que no és pas pel fet que dues noies es facin un petó que ho destaco.

Ho destaco perquè, sorprenentment, almenys per mi, no hi ha cap parella de nois que se’n facin un. És més. Hi ha un moment, seguit del petó de les noies, en que el cantant del grup li insinua (de manera còmica) que n’hi vol fer un al guitarrista i aquest li fa que no amb el cap. Discriminació? Ens atrevim amb la homosexualitat femenina però la masculina no? Ho deixo aquí.             

La frase Tot depèn del com, i el com només depèn de tu Des de fa temps ja s’ha posat de moda això d’agafar frases de cançons, pel·lícules,… Està perfecte. D’altra banda és una manera de difondre la literatura.

vlcsnap-2013-05-28-20h22m37s67vlcsnap-2013-05-28-20h23m02s45

El problema, segons la meva manera de pensar, és que la gent no reprodueix ni capta la frase com un simple grup de paraules amb un significat. No. El capta com una cosa nova que li ensenyen. Que Estrella Damm ens hagi d’ensenyar com viure la vida és bastant qüestionable, la veritat.

Crec que estem entrant en un cercle còmode per la marca però decadent en qualitat. L’any de l’spot del Bulli va ser decisiu. La cançó va minvar i l’argument es va reduir molt. Tot i que cada any la gent l’espera amb candeletes potser seria necessària una renovació del concepte. D’allò que es vol dir i de la manera que s’enfoca. Incorporar noves estratègies no estaria gens malament.

L’estiu és temps de lleure i les relacions públiques es podrien potenciar més.

Anuncis

One thought on “#mediterràniament2013: Oops!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s